خانه سلامت چگونه می توانم در محیط کار یوگا انجام دهم؟

چگونه می توانم در محیط کار یوگا انجام دهم؟

6 ثانیه خوانده شده
۰
0

با اموزشی دیگر در مورد انجام یوگا در محیط کار در خدمت شما هستیم:

امروزه، زندگی حرفه ای در محیط کار به شدت بر اثر فشار و سر و صدای بی امان، نشتن ثابت در دراز مدت و عجله و اضطراب موجود، فرد را به استرس عظیمی دچار می کنند. همانطور که غالب افراد در رویای فرار از این موقعیت های خسته کننده و استرس زا هستند، فعالیت هایی نیز وجود دارند که می توانید با انجام آنها از میزان استرس تان کاسته و احساس راحتی و شادی در محیط کارتان را تجربه کنید. یکی از این راه ها انجام یوگا در محیط کاری خواهد بود که بوسیله ی آن خواهید توانست حتی در محیط کارتان نیز میزان سلامتی خود را افزایش داده و آرامش درونی بدست بیاورید.

در این مقاله فرض بر این است که شما بر روی صندلیتان نشسته اید.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 1

گام اول: دست ها را به یکدیگر قفل کنید.

در این حالت کف دستانتان را بالای سر و به سمت خارج نگه دارید. سپس به آرامی دستانتان را به سمت بالای سر بکشید. آنها را نگه داشته و چندین بار عمیقاً نفس بکشید، دم و سپس بازدم.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 2

گام دوم: دست ها را به طرف راست و سپس چپ بدن کشش دهید.

همچنان دستها را بالای سر نگه دارید. در طول کشش به هر سمت، چندین نفس عمیق بکشید.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 3

گام سوم: همچنان دستها را بالای سر نگه دارید.

به آرامی ستون فقراتتان را چندین بار به سمت راست و چپ بچرخانید.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 4

گام چهارم: دست ها را بر روی شانه ها قرار دهید.

آرنج هایتان را با انرژی بچرخانید. حس کنید که این کار را چقدر خوب انجام می دهید. این کار به کاهش تنش در شانه ها و گردنتان کمک خواهد کرد. چرخش های بزرگ و کوچک را پشت سر هم انجام دهید.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 5

گام پنجم: دست ها را بر روی پاهایتان قرار دهید.

در این حالت سر را ابتدا به سمت راست و سپس به سمت چپ حرکت دهید.اجازه دهید سرتان به پایین آویزان شود. در هر بار تغییر جهت عمیقاً نفس بکشید و دم و بازدمتان را با ریتم حرکات تنظیم کنید.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 6

گام ششم: چشم ها و صورت خود را به نرمی مالش دهید تا بتوانید بهتر ببینید.

یک رنگ درمانی را تجسم کنید (مانند بنفش یا آبی). با این رنگ  بدن را از سر تا نوک انگشتانتان ماساژ دهید.

  • امروز نام رنگ درمانیتان چیست؟ مانند یک شعار به نام رنگتان فکر کنید: آبی، نارنجی، طلائی، صورتی، …
  • سپس تصور کنید که خم می شوید و بر روی زمین دراز می کشید.

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 7

گام هفتم: دست ها را بر روی زانو هایتان قرار دهید.

به این شعار فکر کنید که: “من خدای آرامش هستم، من در آرامش زندگی می کنم. من با آرامش همراه می شوم.” سپس دستانتان را با انرژی این جملات حرکت دهید و به این بیاندیشید که: “من نور را به سمت …. می فرستم، باشد که همه مردم در آرمش و خوشحال باشند. باشد که همه جهان در آرامش و خوشحالی باشد.”

 

www.howstart.ir - یوگا در محیط کار 8

گام هشتم: پاهایتان را بر روی زمین مالش دهید.

خودتان را همانند درختی با ریشه ها، تنه، برگ و تاج آن، فرض کنید.سپس به این شعار فکر کنید که: “بگذار تا ریشه هایم عمیقا در زمین فرو بروند و شعارتان را تا زمانی که ریشه ها فرو نرفته اند تکرار کنید. پرنده کوچکی بر روی درخت می نشیند و به شما احساس آرامش را القا می کند. پرنده شما چیست؟ به شما چه می گوید؟

 

منبع: ویکی هاو

 

بارگذاری نوشته های مرتبط بیشتر
مطالب بیشتر از این نویسنده admin
بارگذاری بیشتر در سلامت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بررسی کنید

چگونه می توانم داروهای گیاهی را بشناسم؟(آنتی بیوتیک‌های گیاهی)

داروهای گیاهی گاهی می‌توان با کمترین ضرر و آسیبی به بدن برخی بیماری‌ها را درمان کرد. وقتی …